A főszereplő belső vívódása áll a film középpontjában. A központi kérdés, hogy hogyan lehet összeegyeztetni a művészetet és a náci ideológiát. Henrich végül behódol a rezsimnek és megpróbál az elvárásoknak megfelelni.
Hendrik válaszút előtt áll: érvényesülés és a saját értékeinek megtagadása, vagy eltűnés a névtelenség homályában. Érdekesen mutatja be a film, hogy a politika, ideológia mennyire képes hatni az emberre.
A film egyrészt szól a diktatórikus rendszer és a benne élő ember viszonyáról, ugyanakkor komoly kérdések is felmerülnek - mi az élet értelem, mi a szabadság. Érdekes a Hendrik és az eredetileg náci barátja közötti ellentétes párhuzam, valamint nekem az utolsó, báli jelenetben a főszereplő arcának hosszas mutatása is tetszett - elképzeltem, milyen sokféle gondolat, rézés kavaroghat benne, ahogy feléje tart a miniszterelnök.
A főszereplő belső vívódása áll a film középpontjában. A központi kérdés, hogy hogyan lehet összeegyeztetni a művészetet és a náci ideológiát. Henrich végül behódol a rezsimnek és megpróbál az elvárásoknak megfelelni.
VálaszTörlésHendrik válaszút előtt áll: érvényesülés és a saját értékeinek megtagadása, vagy eltűnés a névtelenség homályában. Érdekesen mutatja be a film, hogy a politika, ideológia mennyire képes hatni az emberre.
VálaszTörlésA film egyrészt szól a diktatórikus rendszer és a benne élő ember viszonyáról, ugyanakkor komoly kérdések is felmerülnek - mi az élet értelem, mi a szabadság. Érdekes a Hendrik és az eredetileg náci barátja közötti ellentétes párhuzam, valamint nekem az utolsó, báli jelenetben a főszereplő arcának hosszas mutatása is tetszett - elképzeltem, milyen sokféle gondolat, rézés kavaroghat benne, ahogy feléje tart a miniszterelnök.
VálaszTörlés